pastorie Agathakerk Breestraat

pastorie Agathakerk Breestraat

Berichtdoor poof » 26 okt 2006, 14:51

We hebben weinig mooie panden in Beverwijk. De pastorie van de Agathakerk is er 1. Maar het moet niet te lang duren want anders kunnen we dit pand ook afschrijven.
Ik liep gister over de markt en keek omhoog naar de gevel van dit pand.
De schrik sloeg mij om het hart. Hoe kunnen wij Beverwijkers dit zo ver laten komen. Dit pand is een monument. De verf van de ornamenten valt er af , de omlijsting van de voordeur rot weg.
Mensen dit kan toch niet!
Je leest zo vaak in onze plaatselijk suffertjes dat we geen historie in Beverwijk hebben. Ik bedoel dan natuurlijk aan panden. Van de sloop van het oude politiebureau krijgen de mensen, als ze daar aan denken, nog tranen in de ogen en nu staat er weer zo'n mooi pand te verloederen.
Het pand van Terpischore (de oude dansschool van Dik Heemskerk) is ook zoiets
Wie kan dit stoppen?.
Mensen vanuit de politiek die ook op dit forum zitten doe er iets aan. Moet de burgerij dit betalen (doen we indirect toch wel) Wie weet een oplossing? Laten we de put dempen voordat ook dit kalf is verdronken!

Dit is een ernstig probleem. Laten we met z'n allen eens proberen om dit serieus te behandelen misschien heeft dit forum dan nog nut.

De groeten van Poof
poof
Member

Berichtdoor Truus » 19 okt 2009, 04:05

't Is aardig wat geworden... zijn de steigers eigenlijk al weg?

Ik brei er altijd een eind aan!Afbeelding
Ik brei er altijd een eind aan.
Truus
Member

Berichtdoor JPS » 18 jan 2010, 20:36

Mijn mening is dat de kerkgangers het laten versloffen, het is niet reeël het een ieder toe te rekenen. Het is wel erg zonde dat oude panden moeten wijken voor nieuw, zeker het oude politiebureau was een mooi gebouw.

Het algemeen belang moet niet altijd ten koste gaan van het individuele belang.... (handmatig geplaatst)
Het algemeen belang moet niet altijd ten koste gaan van het individuele belang....
JPS
Member

Keer terug naar Somagebied