Zeebrapaden is schijnveiligheid

In het forum Wat Willen Wijkers! bepaalt u zelf waar de discussie over gaat. Discussies en stellingen die mogelijk beledigend kunnen zijn voor personen of groepen worden verwijderd.

Zeebrapaden is schijnveiligheid

Berichtdoor JPS » 30 jul 2010, 13:48

De gemeente Eemsmond wil alle zebrapaden verwijderen, omdat deze een vorm van schijnveiligheid geven.

Wat mij betreft heb ik zelf ook dat gevoel als ik op een zebrapad oversteek in Beverwijk, je bent je leven niet zeker.
Als je zonder kleerscheuren bent over gestoken kun je er vanuit gaan dat je de nodige discussies achter de rug hebt met fietsers cq automobilisten.

Ik heb de vraag wel eens gesteld aan een handhaver van de Beverwijkse politie waarom hier niet meer op gehandhaaft wordt om het besef bij te brengen dat je moet stoppen als een voetganger aanstalte maakt om te willen oversteken op een zeebrapad. Kreeg toen als antwoord dat hier geen tijd voor is (daarom geeft een agent met een lasergun mij zo'n veilig gevoel :wink: ).

Dus wat is de meest logische oplossing; zebrapaden vermijden :wink:

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de andere forumleden.

mvg Jos
Het algemeen belang moet niet altijd ten koste gaan van het individuele belang....
JPS
Member

Re: Zeebrapaden is schijnveiligheid

Berichtdoor Elias » 31 jul 2010, 23:37

Als Beverwijkse handhavers geen tijd meer hebben om te handhaven, wordt het hoog tijd om deze handhavers te verwijderen.
Opstellen in rijen van drie en melden bij UWV in de Zeestraat! In wat voor flapdrollenmaatschappij leven we eigenlijk? Heeft de brandweer nog tijd om branden te blussen? Heeft de politie nog tijd om boeven te vangen? Heeft iemand nog tijd om te doen waarvoor hij/zij betaald wordt? Niet alleen op zebrapaden wordt je doodgereden, wat niet erg is omdat toch niemand tijd heeft om je stoffelijk overschot wegte halen, maar als fietser ook op kruispunten door auto's die van links komen. Richting aangeven schijnt ook afgeschaft te zijn. Mobiel bellen tijdens autorijden schijnt toegestaan te zijn. Want niemand heeft tijd om te handhaven. Hadden we Gerard Zonneveld nog maar.Daar viel tenminste nog mee te lachen van tijd tot tijd.
Elias
Member

Berichtdoor BB » 02 aug 2010, 08:43

Ok laat ik voorop stellen dat het recht in eigen hand nemen niet de oplossing is noch de bedoeling. Ok alles wat groter
is dan een fietser wordt wat lastig. Maar mocht het je weer overkomen op een fietspad voor je sokken gereden te worden
door een fietser, loop hem eens van zn fiets af ... is mij 1x overkomen en moet zeggen dat het oplucht en werkt. Ok er
ontstaat een discussie maar die win je te allen tijde !!
BB
Senior member

Berichtdoor wijkkijker » 17 aug 2010, 20:02

Ik moet bekennen dat ik als fietser ook wel eens met een aardig vaartje op een zebrapad af kom rijden, en als de voetganger te lang aarzelt, denk ik: als je niet gaat lopen fiets ik maar door. :oops: Natuurlijk weet ik dat ik hoor te stoppen, maar kan er ook vaak nog met een klein boogje omheen. Zelf let ik bij een zebrapad altijd goed op of de automobilist me ziet en dan loop ik ook direct de straat op. Geef toe, gaat wel eens bijna mis, maar dit geldt ook voor fiets- en voetgangerslichten. Als je ter hoogte van de Heemskerkerweg de Alkmaarseweg oversteekt bij het fietslicht moet je ook even opletten of de auto's wel stoppen, want een op de zoveel ziet het hele licht over het hoofd of denkt: "Plankgas dan red ik het net". Dus ik denk niet dat we de zebra's moeten mijden, maar juist massaal gebruik van maken. Wel even opletten dus!
wijkkijker
Member

Keer terug naar Wat Willen Wijkers!